Tworzenie kampanii reklamowych – a może pomoc trenera marketingu?

Skuteczny marketing to nie tylko tworzenie kampanii, czy komunikacja. To szereg decyzji, które podejmowane są każdego dnia na wszystkich szczeblach firmowej hierarchii. Budowanie skutecznej marki, która zapadnie pozytywnie w pamięci klientów to długi proces. Jest jak wspinanie się po chybotliwej drabinie, jeden fałszywy ruch może kosztować nas upadek i utratę mozolnie zdobywanej pozycji na rynku. A gdyby tak sięgnąć po pomoc w postaci kogoś, kto pomoże nam w zbudowaniu strategii marketingowej i zrozumieniu tego jak poruszać się w gąszczu pułapek? Na szczęście na rynku znajdziemy znakomitych trenerów i strategów do spraw szeroko rozumianej reklamy, którzy chętnie pomogą nam zamienić chybotliwą drabinę w windę do sukcesu.

Czym zajmuje się trener marketingu?

Mateusz Kuchciński sam siebie określa mianem stratega oraz trenera marketingu. Trzon jego działalności stanowi doradzanie przedsiębiorcom w budowaniu strategii ich firm. Dzięki pomocy stratega, osoby doświadczonej w marketingowych meandrach, przedsiębiorcy uzyskują dokładny obraz tego jak ich marka prezentuje się klientom. Dzięki temu, wraz z pomocą odpowiedniego treningu są w stanie samodzielnie zająć się rozwijaniem wizerunku własnej firmy tak, aby dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów.

Na czym polega jego praca?

Kolejnym aspektem pracy stratega oraz trenera marketingu jest właśnie szkolenie – jako przedsiębiorca możemy w końcu oddelegować wszelkie procesy reklamowe takie jak np. tworzenie kampanii zewnętrznym agencją marketingowym. Skąd jednak będziemy mieli pewność, nie posiadając odpowiedniej wiedzy z zakresu poznania potrzeb konsumentów, że wszystkie wdrażane działania są konieczne i przynoszą pozytywny skutek, a co najważniejsze po prostu działają.

Dlatego też przedsiębiorcy powinni znać, chociaż podstawy tego tematu i w tym właśnie z pomocą przychodzi trener marketingu. Czytaj więcej o trenerze na stronie pana Mateusza Kuchcińskiego.

Jakie kompetencje powinien mieć trener marketingu?

Pierwszą rzeczą, która przyjdzie nam do głowy, będzie z pewnie obszerna wiedza. Musimy jednak zastanowić się, czy chodzi nam w tym wypadku o wiedzę książkową, tudzież akademicką, czy może tą wyciągniętą z lat doświadczenia z pracy w zawodzie i współpracy z przeróżnymi firmami działającymi w ramach zróżnicowanych branż. Doświadczenie w pracy marketera to podstawa, dobry specjalista od strategii marketingowych musi wiedzieć, a przynajmniej dobrze przewidywać to co przyniosą ze sobą podjęte przez niego kroki.

Dlatego też dobrze jest sięgnąć po sprawdzonego specjalistę z bogatym bagażem doświadczeń, który nie tylko przekaże nam swoją wiedzę, ale również pomoże zbudować od zera strategię marketingową, która sprawdzi się w naszym wypadku.

Doradztwo strategiczne – na czym polega i jak poznać, że jest Ci potrzebne?

Porządna strategia, nie tylko ta marketingowa, pomoże każdej firmie dotrzeć z miejsca, w którym znajduje się ona aktualnie do punktu, w którym chce się znaleźć. Ustalenie strategii wydaje się być czynnością stosunkowo prostą, wystarczy, według Setha Godina odpowiedzieć sobie na trzy proste pytania:

  • Co…jest Twoim produktem?
  • Kto…jest Twoim klientem?
  • Jak…inaczej od konkurentów zaspokoisz potrzeby klientów?

Tutaj ponownie pojawia się jednak problem percepcji zwany klątwą wiedzy. Znajdując się w centrum swoich działań możemy nie dostrzegać pełnego obrazu tego jak wygląda sytuacja naszej działalności, możemy też być zafiksowani na jednym punkcie, nie dostrzegając nadciągających szans lub zagrożeń.

Skorzystanie z usług stratega marketingu, który dzięki swojej wiedzy w dziedzinie marketingu, pomoże nam nie tyle rozwinąć skrzydła, ale również uniknąć kosztownych i całkowicie niepotrzebnych błędów, które mogą doprowadzić naszą działalność do głębokiego kryzysu.

Marketing to nie reklama

Pojęcie marketingu często upraszczane jest i rozumiane jako reklama. Tymczasem reklama jest tylko jej ułamkiem. Marketing to raczej szereg działań strategicznych, które budują wysoką wartość marki. Na skuteczność tych działań składa się mnóstwo pomniejszych czynników i nie istnieje tutaj, niestety, uniwersalne rozwiązanie, które sprawdzi się w każdym przypadku.

Dlatego też jak właściciel biznesu musisz nieustannie dokształcać się i poznawać najnowsze trendy, dostosowując własną strategię do klimatu aktualnie panującego na rynku. Tylko tak możesz stanąć w szranki z konkurencją i wygrać.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here